
O tom, že je každý hotel označen různým množstvím hvězd, ví asi každý z nás. Zamysleli jste se ale někdy nad tím, podle čeho jsou hvězdy hotelu udělovány? Pojďme si společně představit oficiální klasifikaci!
Je to tak. Počet hvězd si hotel neurčuje sám, ale je mu stanovena dle této klasifikace. Nutno zmínit, že níže bude řeč pouze o hotelech – v případě penzionů se systém hodnocení drobně liší. Jak je to tedy s hotelovými hvězdičkami podle oficiálního webu HotelStars.eu?
Co musí hotel splňovat, aby získal 1 hvězdičku?
Pokud si říkáte, že hotel o 1 jediné hvězdičce příliš mnoho požadavků splňovat nemusí, jste na omylu. I zde se počítá například s každodenním úklidem pokoje, 100% pokojů také musí mít k dispozici barevnou televizi (případně hotel nabízí možnost zapůjčení) a na pokoji musíte najít stůl a židle. Nutná je i nabídka snídaní a nápojů v hotelu či možnost uložení cenností. Každý host by měl obdržet mýdlo a mít k dispozici 1 ručník. A to stále není vše – požadavků je mnohem více.
2hvězdičkový hotel
Pokud hotel obdržel 2 hvězdy, musí pokoj obsahovat i čtecí světlo vedle lůžka a poličky na prádlo. Samozřejmostí by měla být možnost každodenní výměny ručníků na požádání. Snídaně musí probíhat formou bufetu či na základě odpovídajícího snídaňového lístku. V neposlední řadě musí hotel přijímat kreditní karty.
Hotel označený 3 hvězdami
A jsme v polovině! Co musí splňovat hotel označený 3 hvězdami? V pokoji musí být k dispozici telefon, koupelnové topení, vysoušeč vlasů, zrcadlo či místo pro uložení zavazadel. Nezbytný je i přístup na internet (ať už v pokoji či veřejných prostorech). Recepce musí být otevřena 14 hodin denně, telefonicky dostupná však musí být celých 24 hodin. Personál také musí hovořit minimálně dvěma jazyky, z čehož jeden musí být světový. Pro hosty musí být k dispozici trezor – ať už centrální či na pokoji.
4hvězdičkový hotel
U těchto hotelů už lze právem mluvit o luxusu. Pokoj musí obsahovat čalouněné křeslo nebo pohovku se stolkem, dále také velkou odkládací plochu v koupelně. K dispozici musí být i krejčovská služba pro drobné opravy oděvů. Hotel musí nabízet minibar, nebo musejí být nápoje dostupné prostřednictvím 24hodinové služby (Room Service). Je nutné, aby byla recepce otevřená minimálně 18 hodin denně.
Top hotely – co musí nabízet hotel s 5 hvězdami?
A jsme u toho nejlepšího! Top hotely musejí svým hostům nabídnout produkty osobní péče v lahvičkách, dále také župan. Dále musí být dostupná služba žehlení (navrácení do 1 hodiny), čištění obuvi, také musí být k dispozici dveřník a bagážista. Je třeba, aby byla recepce otevřená 24 hodin denně, personál musí mluvit minimálně 3 jazyky (z toho minimálně 2 světové). Každý host musí být také osobně uvítán. Přímo na pokoji musí být dostupný internet a trezor. Do této skupiny patří například i legendární dubajský hotel Burj Al Arab.
Přijdou vám ceny hotelů příliš vysoké? Pak cestujte nízkonákladově! Pak vás může vyjít i cesta kolem světa poměrně levně!