Nejcennější značky světa pro rok 2019

0

Nejvyšší příčky nejcennějších značek světa každoročně opanují světový giganti, hlavně co se elektroniky a technologických firem týče. Pro rok 2019 se žebříček sice mírně proměnil, první místo si však stále drží Apple.

Nejcennější značky světa pro rok 2019

Je tomu tak, nejcennější značkou zůstává na prvním místě stále společnost Apple, která svou hodnotu i o několik procent zvýšila, a přesáhla tak hodnotu v přepočtu skoro 5 bilionů Kč. Na dalších příčkách se objevují firmy jako Amazon, Toyota, McDonald’s, nebo Mercedes-Benz. Do top desítky se letos dostal jeden nováček, a to firma Disney. Ta nahradila Facebook, který tak po několika letech překvapivě opustil první desítku.

Žebříček nejcennějších značek se sestavuje už dlouhých 20 let dle určitých parametrů, jako je například vliv na zákazníka či samozřejmě finanční výsledky produktů. Zařazeno je do něj vždy celkem 100 značek. Během této doby se v tomto žebříčku udrželo pravidelně jen 31 značek, ostatní se různě proměňují, ze žebříčku vypadávají, nebo se zde objevují nováčci. Z žebříčku některé firmy (značky) sice občas vypadnou, ale pak se zase vrací. Jako například firma Dell, která se do žebříčku vrátila po 6 letech.

Coca-Cola a Microsoft stálicemi v první desítce

Po celých 20 let se pravidelně v první desítce umisťují jen dvě firmy, a to Coca-Cola a Microsoft. Sám Bill Gates sice Microsoft opustil už v roce 2008, hodnota jeho životního díla však neklesá a pravděpodobně tomu ani do budoucna tak nebude.

Coca-Cola i přes mírný procentuální meziroční propad drží hned za Microsoftem pátou příčku, avšak jako první už ale nedosahuje hodnoty přes 100 miliard USD. Jen o dvě miliardy USD nižší hodnotu má pak společnost Samsung.

Hodnota největších firem v USD

Zdroj:Forbes.com
Rate this post

Zanechat komentář:

Please enter your comment!
Please enter your name here