
Mít věštící kouli a nahlédnout na schopnost svých zákazníků splácet jejich závazky by bylo pro řadu firem naprosto ideální. Minimálně by se tím předešlo celé řadě rizik, která z nevědomosti o bonitě klienta plyne. Ale naštěstí už firmy takovou kouli ani nepotřebují. Dobře si vystačí s informačním systémem CreditCheck, který lze integrovat do řady firemních systémů, ve kterých hlídá bonitu jejich klientů.
Kdy vznikl systém CreditCheck a jak funguje?
Informační systém CreditCheck vznikl někdy v roce 2010. Dá se říct, že svým vznikem vyplnil systém díru, která na trhu tenkrát byla. Nemyslete si, informace o bonitě klientů tenkrát dostupné byly. Bylo jich však hodně a bylo těžké se v nich zorientovat. Aby tohle firmy zvládaly, musely by si na kontrolu bonity svých klientů najmout extra pracovníka, který by měl na starosti jen ověřování klientů.
Na rozdíl od této představy pracuje systém CreditCheck úplně jednoduše. Pravidelně sleduje až 18 zdrojů, ze kterých seskupuje potřebné informace o finanční situaci klientů. Jedná se například o insolvenční rejstřík, centrální evidenci exekucí, obchodní rejstřík a tak dále. Dále má až 200 pravidel ověřených praxí, které při posuzování svých klientů používá. Díky tomu přináší firmám, které CreditCheck používají, komplexní přehled o bonitě jejich klientů. K tomu firmy nepotřebují ani speciální program, CreditCheck si integrují do svých firemních systémů, které běžně používají.
Informační semafor jako vztyčený prst proti rizikům
Informační systém CreditCheck lze integrovat do řady firemních systémů, a proto se firmy nemusejí obávat, že by jeho ovládání nijak nezvládly. Zkrátka nemusí nic měnit a informace o bonitě svých klientů mají neustále na očích při objednávkách, fakturacích a dalším vyřizování. Základní službou CreditChecku, která je navíc zdarma, je informační semafor. Ten vás podle barvy upozorní na bonitu klienta. Zelená barva znamená, že pro firmu daný klient nepředstavuje riziko nesplácení svých závazků, oranžová znamená mít se na pozoru, protože některé finanční zvyky klientů mohou firmu ohrozit, červená barva je barvou varovnou. U takového klienta by se firmy měly mít na pozoru. Důležité informace zasílá CreditCheck firmám i přes email.
Zadlužený klient může pro firmu znamenat riziko. Díky systému CreditCheck, který hlídá bonitu jejich klientů si mohou firmy oddychnout.